Kun je het gewenste product of oplage niet vinden? Vraag direct een offerte aan.
  • Super eenvoudig online bestellen
  • Razendsnelle levering
  • Gratis verzending
  • Kies uit duizenden online ontwerpen

Enveloppen

Elke klantcontact wordt een kans voor jouw merk

Enveloppen bedrukken: de reden waarom

Maak je al gebruik van gepersonaliseerde enveloppen, of heb je weleens gehoord van het gezegde ‘het zit hem in de details’? We geloven dat kleine stapjes kunnen bijdragen aan het grote geheel. Dit lijkt in eerste instantie niet direct iets dat je aan drukwerk of enveloppen zou relateren, maar dat is onterecht. De personal touch aan jouw huisstijl, zoals briefpapier, visitekaartjes en bijpassende enveloppen, kan het verschil maken tussen een functionerend bedrijf en een professioneel bedrijf. Een professioneel bedrijf werkt altijd aan haar marketing en reclame – ook met bijvoorbeeld bedrukte enveloppen. De optimalisatie van de huisstijl wordt vaak vergeten, maar niet als het aan Helloprint ligt!

Als je het vanuit dit perspectief bekijkt, waarom is enveloppen bedrukken dan de eerste stap? Het wordt vaak gezien als ‘slechts de verpakking’. Het omhulsel waarin je brochures of brieven verstuurt. Dat is zeker waar voor blanco enveloppen, maar bedrukte enveloppen zijn meer dan dat. Een gekleurde enveloppe valt veel meer op in de stapel post, net als enveloppen met logo. Het is het eerst dat de ontvanger van jouw merk in ziet als je hem iets stuurt. Al heb je nog zo’n sterke inhoud, de mooiste catalogus of de beste brochures, als je jouw ontvangers niet kunt overtuigen om jouw post te openen maakt dit geen verschil. De ontvanger moet geprikkeld worden om de post te openen; moet nieuwsgierig raken naar wat erin staat. Dan klinkt enveloppen bedrukken ineens als een grote kans voor publiciteit en als ondersteuning voor jouw andere marketing en reclame!

Bedrukte enveloppen – overtuig jouw doelgroep!

Enveloppen met logo kunnen voor ieder bedrijf iets betekenen. Je kunt er kort of lang over discussiëren, maar het doel van een enveloppe is dat deze geopend wordt. Het design hiervoor is doorslaggevend, daarom geven wij drie tips om de openkans te vergroten:

- Maak gebruik van een korte tekst: afhankelijk van wat je opstuurt, kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van keywords of een slogan die bij jouw bedrijf past. Zo kun je bedrukte enveloppen bestellen waarop kort vermeld staat welke diensten je verleent en trigger je de ontvanger al voordat deze jouw post opent!

- Gebruik beeld en logo’s: waarbij beeld om meer draait dan alleen jouw slogan of merkbeeld. Heb je een korting? Adverteer deze! Zo communiceer je overtuigender.

- Refereer aan de inhoud: de tekst op bedrukte enveloppen moet beperkt zijn, maar er is altijd ruimte voor creativiteit. Probeer met zo min mogelijk tekst duidelijk te maken waarom men jouw post ontvangt en wat zij hier voor voordeel aan ervaren.

Het is natuurlijk ook belangrijk om in gedachten te houden wat je opstuurt. Het aanbod groeit steeds meer, zodat je ieder document gepast kunt opsturen. Zo kun je ook enveloppen drukken met een bordrug of gebruik maken van omslagkarton, erg geschikt voor offertes of contracten. Dan blijven jouw belangrijkste documenten altijd netjes en werk je tegelijkertijd aan jouw naamsbekendheid.

Enveloppen drukken met een kleurtje

Als het aankomt op de kans waarop jouw post geopend wordt vergroten, kun je enveloppen bedrukken met een opvallend logo. Zowel de print als de enveloppe zelf kan gekleurd worden, helemaal aansluitend bij jouw huisstijl. Op die manier creëer je vertrouwen en herkenning bij jouw doelgroep. Het design van een enveloppe kan lastig zijn, maar bij Helloprint maak je eenvoudig gebruik van de online design tool. Het gebruik van kleur bij enveloppen drukken helpt om op te vallen, zeker vergeleken met een wit alternatief. Het is wel handig om rekening te houden met wie jouw enveloppen eigenlijk ontvangt. Het produceren en opsturen ervan kost geld en je wilt zich dat natuurlijk laten terugverdienen! Als het de bedoeling is om bestaande en potentiële klanten te trekken, kan een gekleurde enveloppe hun interesse boosten.

Als je zakelijke post opstuurt, naar bedrijven bijvoorbeeld, is het beter om de kleur te beperken. Grote bedrijven hebben wellicht iemand die de post sorteert en denkt dat een kleurrijke enveloppe niet zakelijk gericht is – en gooit hem weg. Zakelijk kan ‘less is more’ nog steeds gelden. Welke opties je ook kiest met enveloppen bedrukken, overweeg alle opties en ga voor degene waarvan jij denkt dat het het meest bijdraagt aan jouw doel: geopend worden door de juiste persoon!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

En profiteer van aanbiedingen en deals!

Helloprint